Nagyközségi és Iskolai Könyvtár

Legújabb cikkek

Nyitva tartás

Elérhetőség

2381 Táborfalva, Iskola u.7.
Tel: 29/382-952

· Legújabb tag: martinekk

MyStat

Könyvtár a Facebook-on

Könyvtár a Facebook-on anno 2015 - 2023.

Határtalanul! 2023.

Az idén április 17-től 22-éig - a "Határtalanul Program" keretében - ismét Erdélybe utaztak a hetedik osztályosok. Két beszámolót - Szabó Noémi és Rim Georgina tollából - és egy zenei aláfestéssel készült diabemutatót - Sponga Hunor - közlünk az alábbiakban.

Rákóczi nyomában, bakancslista Erdélyben

A tavalyi évet követően 2023. április 17-től 22-ig ismét sikerült iskolánkból a „Határtalanul” pályázat keretein belül eljutnunk Erdélybe. A korai indulás ellenére nagyon vidáman szálltunk le a buszról első állomásunkon, Segesváron. Megnéztük Dracula házát, az óratornyot, a várat, testneveléshez kapcsolódó feladatként megszámoltuk a diáklépcső fokait. Ezután megálltunk Fehéregyházán koszorúzni, majd megnéztük Kőhalom várát és fáradtan, de kíváncsian érkeztünk meg este a szállásunkra.

Segesvár

A hat nap folyamán számos gyönyörű helyre eljutottunk, amelyből kiemelném a Vargyas-szorost, amit lovasszekérrel és gyalog jártunk be, ez különösen nagy élményt nyújtott nekünk. Jártunk a Szent Anna–tónál, az Apor lányok feredőjénél, a Mohos tőzeglápnál, Nyerges-tetőn, a Medve-tónál, Parajdon, a sóbányában. Az iskolalátogatás is örökre a szívünkben marad, hisz barátokra leltünk a Nagybaconi Konsza Samu Általános Iskola diákjai között. Csütörtökön a búcsúestünk fergeteges hangulatban telt, azonnal egy hullámhosszra kerültünk az ottani diákokkal, akik szeretettel és kedvesen fogadtak minket.

Szent Anna-kápolna

Bár a múzeumokért nem rajongunk, de nagy élmény marad mindegyikük. Jártunk például Elek Apó (Benedek Elek) házában, Kézdivásárhelyen a Céh- és Babamúzeumban, Csernátonban egy mezőgazdasági gyűjteményt csodálhattunk meg, Sepsiszentgyörgyön Vadászati Múzeumban voltunk, Baróton megnéztük az Erdővidék Múzeumának ólomkatona kiállítását, ami sokunknak nagyon tetszett. Estéinket kézműves témákkal töltöttük, sulykot festettünk, bőrdíszművesnél jártunk, ahol láthattuk a világon egyedülálló bőrhegedűt, amit Kovács Béla bácsi készített. Megcsodálhattuk Sütő Gábor festett bútorait, Nagy György kovácsműhelyét, vagy éppen a Figurás Táncegyüttes műsorát néztük a nézőtérről tátott szájjal.

Haszmann Pál Múzeum

Azt hiszem, mindannyiunk nevében mondhatom, hogy tartalmas, mozgalmas, rettentő fárasztó, de rengeteg élménnyel teli 6 napot tölthettünk Erdélyben. Nagyon jól éreztük magunkat, sokat tanultunk még akkor is, ha nem akartunk. Mindig jött egy érdekes információ, egy érdekes látnivaló, amihez adatokat, mondákat, mítoszokat társíthattunk.

Köszönjük a panzió személyzetének kitartó munkáját és a bőséges, finom reggeliket, sofőr bácsiknak az utazás biztonságát. Gyuri, az idegenvezetőnk megjegyezte, hogy ilyen bulizós társasággal még soha nem találkozott. Ezúton köszönjük neki a sok segítséget, információt, amit az Ismerős Arcok „Nélküled” című számának eléneklésével viszonoztunk neki. Ettől persze teljesen meghatódott és örökre a szívébe zárt minket.

Gábor Áron szobra előtt (Kézdivásárhely)

Nagyon köszönjük ezt a csodás 6 napot tanárainknak: Kitti néninek, Heni néninek, Ildikó néninek, Xénia néninek.

„Történjen bármi, amíg élünk s meghalunk, Mi egy vérből valók vagyunk!”

(Ismerős Arcok – Nélküled)

Szabó Noémi
Csurgay Franciska Általános Iskola
7. a osztályos tanuló

"Határtalan" lehetőség

Idén is lehetőségem nyílt arra, hogy visszatérjek Erdélybe a „Határtalanul” program keretében. A tavalyihoz képest mégis más volt.

A programok közül volt olyan, amin tavaly is részt vettünk, de akadt olyan is, ami új volt, ennek ellenére idén szintén az volt a kedvencem, ami a múlt évben, szekerezés és az iskolai program. A 15 km-es szekerezés felejthetetlen élmény, az utána következő Vargyas-szoros túrára pedig nincsenek szavak. Nagyon megnyugtató volt, hogy órákig a természetben voltunk, szívtuk a friss levegőt és néztük a csodaszép tájat. Idén az iskola is számomra pozitív csalódás volt. A fogadtatás nagyon kedves és szívélyes volt. Bemutatkozást követően rögtön ismerkedni, barátkozni kezdtünk, olyan volt, mintha mindig ismertük volna egymást. Az esti bulin még szorosabbak lettek a kialakult barátságok és az este végén már szomorúan búcsúztunk el. Néhányan még eljöttek velünk a másnapi programunkra is, hogy több időt tölthessünk együtt.

Azok a programok, amiknek tavaly már részese voltam, idén kevésbé tetszettek, de azért találtam bennük újdonságot, amitől mégis kicsit izgalmassá váltak számomra. Ez a kirándulás jobban tetszett, mint az előző évi, mert sokkal szorosabb baráti kapcsolat alakult ki az ottani gyerekek és köztünk és ezzel a csoporttal sokkal többet buliztunk, sokkal vidámabbak voltunk. Számomra nagyon nehezen indultak a reggelek, de miután felébredtem, nem bántam meg, hogy korán kellett kelnem. A szállásunk nagyon jól felszerelt volt, mindig finom reggelit kaptunk, az ebédek, vacsorák is nagyon ízletesek voltak, bár az általunk megszokott ízvilágtól nagyon eltértek.

Sulykoló festés Baróton

Annak ellenére, hogy másodjára jártam ott, nagyon jól éreztem magam és visszamennék még annyiszor, ahányszor csak a lehetőségeim engedik. Köszönöm, hogy újra átélhettem ezt az élményt!

Rim Georgina

Csurgay Franciska Általános Iskola

8. osztályos tanuló

Határtalanul, képekben - Erdély, 2023. április 17 - 22.

Sponga Hunor képes beszámolót készített, zenei aláfestéssel, amit a képre kattintva lehet megtekinteni.

Az erdélyi kiránduláson készült fényképek megtekinthetők a galériában >>

(A fotókat Doricsák Ildikó, Édelkraut Kevin, Faragó Henriett, Konczig Kitti, Sponga Hunor, Túri Xénia készítette)