Nagyközségi és Iskolai Könyvtár

Legújabb cikkek

Nyitva tartás

Elérhetőség

2381 Táborfalva, Iskola u.7.
Tel: 29/382-952

· Legújabb tag: martinekk

MyStat

Könyvtár a Facebook-on

Könyvtár a Facebook-on anno 2015 - 2023.

Barokk paloták és kastélyok

Az idén mind a ketten ünnepeltünk.
A PROKO TRAVEL Utazási Iroda 20 éves, tehát születésnapot ünnepel. (Meglepetésekkel, különlegességekkel kedveskedtek.) Jómagam a 20. külföldi utamat és az Aranydiplomát ünnepeltem.

Utunk neve: Barokk paloták és kastélyok (Ez volt a hatodik utunk a Szegedi Utazási Irodával.)
Körutazást tettünk Ausztriában és Németországban. Megnéztük a Duna-parti Krems várost.

Csodaszép tájakon utaztunk keresztül. A Salzburg melletti Hellbrunn kastély következett. Mesés parkja van, híres a különleges vízjátékairól. Nyári rezidencia pompás szökőkutakkal. Másnap a hírhedt „Sasfészek”-hez kirándultunk. Káprázatos kilátás nyílt a tájra, mintha sétarepülőztünk volna. Sziklába vájt utak, külön buszjárat van felfelé. Majd korabeli lift (tükrös) vitt a csúcsra.

Délután Tirolban a Tratzberg kastélyt kerestük fel kisvonattal. (Korabeli berendezés, intarziás bútorok, szobrok, képek, fegyverek, páncélöltözetek.)

Harmadik nap: II. Lajos bajor uralkodó mesés kastélyát  tekintettük meg, a Neuschwanstein várkastélyt („Mesevár”), 360 szoba van, 20 látogatható. (Aranyozott bútorok, szobrok, képek láthatók gyönyörű környezetben.)

„Mesevár” A neuschwansteini kastély egy, a 19. században épült bajorországi kastély. A Németország déli részén, Schwangau község területén található épületet II. Lajos, Bajorország királya építtette Richard Wagner tiszteletére. (Mesevár->)

Délután a másik csodapalotát néztük meg, a Linderhof kastélyt. Vadregényes környezet. Lenyűgöző a belső és külső világa. (Közelében a Vénusz barlang.)

Az utolsó napon a „Bajor-tengeren” hajóztunk az „Urak szigetére”. Itt látható
II. Lajos „kis Versailles” palotája francia mintára. Nekem a nagynál is jobban tetszett a dúsan berendezett szobáival. (Korabeli bútorok, 50 csillár (kristály), festmények, szobrok, fényképek.) Külön emlékmúzeum is van, azt is megnéztük. A parkja is ámulatba ejtő.
Az éjjeli szállásunk mindennap máshol volt, szebbnél szebb helyeken. Az ellátás tökéletes. Svédasztalos reggeli és fakultatív vacsora. Tiszta, szép szobák. Sem kint az utcákon, sem bent az épületben sehol egy szemét. (Lehet utánozni!)

A sikeres utazáshoz nagyban hozzájárult a kedves idegenvezetőnk (K. József) és a már ismert sofőrünk (Zoltán) a biztonságos vezetéssel. Köszönjük és jó munkát kívánunk!